New launch: Púls Self-Service Ad-Market
For the first time in Iceland, Icelandic companies can now purchase web ads on domestic media through self-service. Nine advertising media outlets will offer ad space in the Púls Ad Marketplace, with more expected to join in the coming weeks. The media outlets in our marketplace include Vísir.is, Já.is, Mannlíf, Kjarninn, Fótbolti.net, Fasteignir.is, Akureyri.net, and the news apps Púlsinn and Lumman. Advertising placements on these media ensure coverage for the vast majority of Icelanders.
Templates Available for Companies with limited access to designers
Many small and medium-sized companies do not have access to a designer to produce ad content. In the Púls system, it is very easy to create ads using templates.
Nearly 70% of Icelandic Companies' Ad Spend Goes Abroad
Unfortunately, it is a fact that only about one-third of the ad spend that domestic companies use for web ads ends up with domestic advertising media. Púls aims to help domestic media regain their former strength, as their revenue from web ads has steadily declined over the past five years in favor of foreign giants Facebook and Google. Learn more about the state of the web advertising market in Iceland.
Vöntun á snjallari auglýsingalausnum
Eitt stærsta vandamálið, þar til í dag, er að það hefur hvergi verið hægt að kaupa vefauglýsingar á innlenda miðla í sjálfsafgreiðslu. Þess vegna hafa lítil og millistór fyrirtæki leitað í sjálfsafgreiðslulausnir erlendu miðlanna í stað þess að hringja og/eða senda tölvupósta á margar auglýsingadeildir til þess að fá tilboð í auglýsingabirtingar.
Púls sérhæfir sig einnig í ýmsum snjöllum auglýsingalausnum.
Nýjasta dæmið þar sem lausnir Púls eru notaðar með snjöllum hætti er fyrir Bestu deildina, en kerfi Púls framleiðir sjálfkrafa mörg þúsund auglýsingar í sumar og dreifir þeim sjálfvirkt á vefsíður og umhverfisskilti út frá tímasetningum og staðsetningum.